07 de novembre 2023

CARTA GUANYADORA LLENGUA CATALANA MODALITAT ADULT

 

ARREVEURE

Hola Carles,

Començo a escriure’t aquesta carta, tot resseguint amb la punta del dits de l’altra mà una imatge teva a la pantalla del telèfon mòbil. És la darrera que guardo de tu.

En ella, se t’hi veu alegre, somrient, sostenint dues cerveses mentre surts d’un dels nostres bars preferits. Vens cap a mi. La fotografia la vaig fer, ho recordo perfectament, asseguda des d’una taula dels extrems de la terrassa. Feia una estona que t’esperava i jo també somreia. Jo també estava alegre... però no precisament pel mateix motiu que tu.

Maleïda foto, penso! Sí, la maleeixo, perquè no m’acabo de decidir a eliminar-la.

Quan la miro, la punta del dit índex es passeja suaument per la pantalla de vidre. A la part inferior, hi apareix una petita paperera. Si la pressiono, se’m mostren dues opcions; eliminar la imatge de la fototeca o cancel·lar l’acció. Estic a un clic d’oblidar-te per sempre!

Carles, ja no vull tenir cap record teu. Cap cosa que em faci pensar en tu. En els darrers dies ho he anat esborrant tot; les nostres converses de Whatsapp, els missatges d’Instagram, de Telegram i Facebook, els correus electrònics amb el teu remitent, les trucades perdudes que encara tenia gravades i, també, el teu contacte.

Gairebé tot tu, ets a la brossa del meu telèfon. Quasi ets a les deixalles de la meva vida.

Va, sí. Prou. Ho faig. Ho tinc decidit. He de ser valenta. Més ben dit, he de ser pràctica. Pressiono l’acció “eliminar”. Fet!

No m’he atrevit a dir-t’ho directament Carles, mirant-te als ulls. Per això he de dir-t’ho per carta: Això nostre s’ha acabat, definitivament. No puc tornar amb tu. No insisteixis, si us plau. Arreveure.

Joana

P.D: No sé ben bé com ha passat. Però ha passat. Segurament no recordaràs aquell cambrer alt i esprimatxat que et va servir aquelles dues cerveses fredes. Aquell cambrer amb qui parlava les llargues estones que estava asseguda a la barra del bar, esperant-te. Es veu de reguitzell en la foto, just en una cantonada, darrere teu. Es diu Marc. Segur que tampoc recordaves el seu nom. Ara és ell qui surt a les fotografies.

 

Lletraferida

Setembre de 2023