23 de juny 2017

El 17 de juny va tenir lloc el lliurament dels premis de les cartes guanyadores



    Pep Coll, Marialba Revés i Montse Sanjuan amb els 
guardonats Pilar Roig, Antoni Manchón i Aran Patiño.

L’Organització de Veïns de Pardinyes (Lleida), ORVEPARD, mitjançant la seva Comissió de Cultura i el Centre de Cultura Contemporània de Pardinyes, va fer el lliurament dels premis del 25è CERTAMEN LITERARI de Cartes de desamor, en modalitat d’adults i el 3r en modalitat juvenil.

A l'acte van assistir respresentants d'ORVEPARD, els membres del Jurat del Certamen i l'escriptor Pep Coll i les escriptores Marialba Revés i Montse Sanjuan que van ser els encarregats d'entregar els guardons.

El termini de presentació de les obres va finalitzar el 31 de març de 2017 i es van rebre 57 en català, majoritàriament de Lleida i 74 en castellà.

El jurat qualificador, format per persones representatives del món de les lletres, per representants de la Comissió de Cultura d’ORVEPARD i per la coordinadora del Certamen es va reunir la nit del passat 19 de maig per deliberar i atorgar els premis que van quedar de la següent manera:

En la modalitat d’adults:

Pel que fa a llengua catalana, queda guanyadora la carta amb títol “Natàlia”, que correspon a Antoni Manchon Farreras de Vallbona d’Anoia, Barcelona. El Jurat va destacar la seva originalitat, que està molt ben estructurada, té molt bon ritme i aconsegueix mantenir la tensió fins al final. Segons el propi autor, és un "Aficionat des de petit a la lectura, de més gran hi vaig afegir la fotografia i l'escriptura. Durant uns anys vaig fer de corresponsal del meu poble a la premsa comarcal, i després vaig encarar l'escriptura de narracions curtes. Ho he anat fent no sempre amb la constància que hauria volgut. Vaig ser Segon classificat del premi Elsa Garcia de narrativa curta del Papiol i Primer premi del 2n concurs de narrativa curta de Sant Esteve Sesrovires."

Pel que fa a llengua castellana, queda guanyadora la carta amb pseudònim Elena Ebdon  i que porta per títol “El Hombre Perfecto”, que correspon a Tanya Fernández Escudero de Vigo, Pontevedra. El Jurat va valorar que sigui una carta molt ben escrita, molt original, i que dóna la volta a la resta de cartes de desamor perquè és diferent. En paraules de l'autora, 

"Me dedico a la enseñanza de idiomas al tiempo que intento abrirme camino en el campo de la traducción editorial; este año la Editorial Algar publicará el primer poemario de Jack Prelutsky editado en nuestro país, "Hoy van a cantar los dragones" y cuya traducción corre a mi cargo. Llevo escribiendo desde que tengo memoria, principalmente poesía, aunque durante varios años tuve la literatura abandonada y no ha sido hasta este mismo, cuando he vuelto a ella. En el mes de abril, recibí el premio de los XXXII Juegos Florales de Primavera del Ayuntamiento de Bujalance."
En la modalitat juvenil:

En llengua catalana queda guanyadora la carta amb pseudònim Tresor que correspon a Aran Patiño Oset, d’Alguaire, Lleida. El Jurat va valorar que fos original en el plantejament, molt intensa, va destacar com aborda l’identificació de l’ésser estimat. Segons ens diu la guanyadora: "Soc estudiant de Batxillerat Internacional a l'Institut Josep Lladonosa, de Pardinyes
Quan era petita, sempre llegia i m'inventava moltes històries, però sempre que m'havia posat a escriure alguna cosa, ho deixava a mitges. La meva padrina sempre em deia que ho tenia que desenvolupar, que podria escriure coses molt boniques (a ella sempre li va agradar llegir tot el que escrivia, per molt que fossin tonteries). Una vegada em vaig presentar a un concurs literari del meu vell institut, però no vaig guanyar, tot i que va ser una bonica experiència."

En llengua castellana queda guanyadora la carta amb pseudònim Lua i títol “Me prometí que no volvería a escribirte” que correspon a Pilar Roig Ferreruela, de Lleida. El Jurat va destacar que està molt ben escrita, que té molt bon ritme, és fluïda i utilitza molt bé el joc de paraules. Ens explica que: "Sempre m’ha agradat molt presentar-me a concursos. Vaig estar premiada dos anys amb una accèssit als premis sambori que organitza l’òmnium cultural, i també al millor poema de Sant Jordi de l’ajuntament de Puigverd. Sóc estudiant de 4t de la ESO. Escric des que tenia uns 11 o 12 anys, què és quan em vaig aficionar a la lectura. Sempre m’ho he pres com un entreteniment i una part molt important de la meva vida."